2011. november 17., csütörtök

Spórolja meg a tanulópénzt!

Varró Dániel: Túl a Maszat-hegyen
A mai világban már szinte bármit meg lehet venni online. Nem kell boltokat járni ahhoz, hogy rátaláljunk arra termékre, ami számunkra a legmegfelelőbb. No de mi van akkor, ha ezek a dolgok mégsem úgy néznek ki, nem olyan jók vagy szépek, mint ahogy azt mi elképzeltük. Talán már Ön is volt ilyen szituációban. A várva várt csomag megérkezik, de még sem tökéletes. Mi a teendő ebben az esetben?
Bevallom őszintén, én elég rossz vásárló vagyok. Mindig, mindent kipróbálok, felpróbálok, utánajárok. Legalább százszor átgondolom, még mielőtt megvenném. Ez csak fokozódik, ha ajándékról, főleg ha karácsonyi ajándékról van szó. Nagyon sok időt vesz igénybe, hogy megtaláljuk a tökéletes ajándékot.

Az ajándékozás öröme, csak akkor lehet felhőtlen, ha olyan dolgot sikerült választani, aminek a másik nagyon fog örülni. Ezért nem veszünk meg bármit.
Agatha Christie: Poirot-történet
Mostanában rászoktam arra, hogy – talán egy kicsit nevelő célzattal – a tizenötödik bögre, plüss játék, stb. helyett olyan ajándékot választok, ami többet nyújt. Élményt, pihenést, tanulást. Sajnos emiatt leszűkültek a lehetőségek. Könyvet ma már nem igazán szokás ajándékozni, venni, mert úgy sincs rá idő, hogy elolvassák. Pedig mennyire jó kis szórakozási lehetőség. A többi pihenés és lelki, testi wellness pedig nem mindenki számára elérhető. Ezért nagyon örültem, amikor megtaláltam a hangoskönyvet. 
A legelején még én is kicsit kételkedve fogadtam ezt a dolgot, mert az újdonság magában hordozza a minőségi hibákat is. De rájöttem 2-3 CD után, hogy ebben egyáltalán nincs lutri. Ismert könyvek teljes tartalmának a felolvasásáról van szó, amelyet híres színészek keltenek életre. 
A felolvasó beleélése pedig olyan élményt nyújt, amit egy hagyományos könyv talán sosem.

Lázár Ervin: Mesék felnőtteknek
Joggal kérdezheti meg bárki, hogy jó persze ez mind szép és jó, de mi van akkor, ha nem tetszik annak a színésznek a hangja, előadásmódja. A szkeptikusak számára van egy rossz hírem, erre is találtam megoldást. A hangoskonyvek.hu weboldalon nagyon sok olyan kiadvány van, amelybe bele lehet hallgatni. Még mielőtt megvásárolnám a terméket. A kiválasztott „könyvbe” belehallgatok, és ha tetszik a felolvasás, a hang, csak akkor kattintok a vásárlásra. Ez nyújtja számomra azt a biztonságot, ami az online vásárlásoknál nincs meg.
Remélem tudtam segíteni egy kicsit, hogy a nagy karácsonyi roham előtt nyugodtan tudja beszerezni a meglepetéseket. Ha igen, nyugodtabb és tényleg a szeretetről szóló ünnepekre számíthat.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Örömmel olvastam az előző bejegyzésüket. Egy részt azért, mert szívesen látogatok az oldalra, másrészt pedig, mert én is hasonló gondokkal küzdök...

Egyik rémálmom, hogy ott áll az egész család a fa előtt szépen felöltözve, énekelve, a gyerekek arcán már ott a kíváncsiság és az izgalom. Megfordulok a fa felé és ekkor szembesülök azzal, hogy nincs alatta egy ajándék sem.

Nyilván ez az álom csak december második hetétől kezd újra és újra visszatérni. Ez szerintem két okra vezethető vissza. Egyik, hogy nem vagyok valami előrelátó és mindig az utolsó pillanatra hagyok mindent. Ami persze frusztrál és a napi rohanás mellett még egy plusz feladat. Egy idő után már elveszi a karácsony meghitt és szeretetteljes hangulatát. Ami ismét nem jó érzés.

Tehát idén is elhatároztam, hogy előrelátó és felelőség teljes, felnőtt emberhez méltón már novemberben elkezdem megvenni az ajándékokat. Ha meglátom azt, ami a tökéletes lenne, nem halogatom tovább. Itt van november közepe és sajnos még mindig senkinek sem vettem meg az ajándékát.

Ezen mélázva jutott eszembe, hogy miért is nem használom ki a 21. század eszközeit és megpróbálom interneten keresztül megvásárolni a dolgokat. Ekkor bukkantam rá a hangoskönyvek.hu oldalra, ahol megdöbbenve láttam, hogy nagyon nagy választék mellett folyamatos kedvezményekkel próbálnak kedvezni az oldalra látogatóknak.

Örömmel vettem észre, hogy rövid idő alatt, tolakodás és kutyagolás nélkül, a meleg szobából már majdnem kész is lettem. Mindenkinek megtaláltam a legmegfelelőbb ajándékot. A régen olvasott, kedvenc könyvének hangoskönyv változatát. Egy újdonságot, amit már rég el szeretett volna olvasni, de nincs rá ideje. Vagy a hobbijának legmegfelelőbb hanganyagot. Boldog vagyok, mert tudom, hogy idén a rohanás nem veszi el a figyelmet a hangulattól és a valódi értékektől.

Üdvözlettel:
Egy régi olvasó