2010. július 9., péntek

Bogyó és Babóca hangoskönyv

Nagy meglepetés volt, mikor értesültünk róla, hogy Bartos Erika könyveiből hangoskönyv is készült és készül.

Egyrészt azért, mert szerintünk a hangoskönyvek hallgatása igenis jó hatással van a gyerekek fantáziájára.
Lehet, hogy amikor sokan felháborodnak azon, hogy a gyerek elé hangoskönyvet teszünk, az milyen rossz hatással van rá, de akkor gondoljunk csak a saját gyerekkori élményeinkre, mikor még a jó öreg bakelitlemezeken hallgattuk pl. A Lóci óriás lesz és a többi verseket, meséket.
Én például megbabonázva ültem a lemezjátszó előtt, közben tettem-vettem és észrevétlenül tanultam meg ezeket a meséket.

Bár azóta elmúlt úgy 25 év, de mikor a vers odaért, hogy "És ahogy én lekuporodtam,
úgy kelt fel rögtön a világ:
tornyok jártak-keltek körülöttem
és minden láb volt, csupa láb,
és megnőtt a magas, a messze,
és csak a padló volt enyém,
mint nyomorult kis rab mozogtam
a szoba börtönfenekén.",
a mai napig emlékszem arra a képre, amit ekkor elképzeltem.

No, de Szabó Lőrinctől vissza a másik kedvenchez: Bartos Erikához.

A bájos mesékből egy huszonhat részes rajzfilmsorozat készül, társasjátékok, plüssállatok születnek a csigafiú és a kis katicalány alakjából.

Hangoskönyvben is sorra jelennek meg majd a részek, nemrégiben látott napvilágot az első hangoskönyv: Bogyó és Babóca - A barátság.
A lemezt Pogány Judit olvassa fel, azt hiszem az ő hangját és alakítását nem kell bemutatnom, gondoljunk csak a Vuk-ra, ahol a is Vuk-nak adta a hangját vagy a Pom-Pom meséire hangoskönyvben.

Ezen a lemezen a következő mesék hallhatók:
A barátság
A szivárvány
A papírsárkány
Boszorkányok
A barlangi pók
Tengeri kaland
Egy nap az óvodában
A fülgyulladás
A kis dongólány

A következő hangoskönyvek megjelenése még őszig várható.
A meséről és a szereplőkről mindent megtudhattok a Bogyó és Babóca oldalán. 

Nektek milyen élményeitek vannak ezekkel a mesékkel?
És a hangoskönyvet hallgattátok már? Hogy tetszett?

Nincsenek megjegyzések: