2010. szeptember 2., csütörtök

Márai Sándor: Rómában történt valami (vélemény)

Mivel a kedves "hallgatóink" olyan lelkesek, időnként kapunk szuper kis minielemzéseket hangoskönyvekről.

Ehhez a történethez hozzátartozik, hogy az írás szerzőjével, Páhy Judittal a Facebook-on "futottunk össze", és megkérdeztem tőle, hogy ha a regényt már olvasta,volna-e kedve meghallgatni hangoskönyvben is. Volt kedve.
Így született ez a kis írás Márai hangoskönyvéről: Rómában történt valami.

"A Rómában történt valami című könyvet kb. 1 éve olvastam.
Történelmi regény, Julius Caesar halálának napján történt eseményeket, halálának körülményeit eleveníti fel. Minden fejezet más szemszögből világítja meg Julius Caesart, hűen tükrözve az akkori Róma polgárait, az ékszerészt, az ügyvédet, a szeretőt, stb. sajátságos gúnnyal és iróniával fűszerezve.
A könyv olvasása igazi élmény volt. A cím alapján egy komolyabb történelmi regényre számítottam, egy nehezebb hangvételű műre. Kellemesen csalódtam. Nem tudtam letenni, annyira tetszett.
A hangoskönyv előadója Rátóti Zoltán a legjobb választás.
Élvezet volt hallgatni, ahogy játszik a hangjával. és a stílusjegyekkel, életszerűen megelevenítve a mű szereplőit, köztük női  alakot is. A párbeszédes részeknél, ahogy vált a hangszínek között, az szenzációs.
Szórakoztató, sziporkázó, humoros.
Az egyik legszórakoztatóbb hangoskönyv, az általam eddig hallgatottak közül." Páhy Judit

Nincsenek megjegyzések: