2010. május 3., hétfő

10 hangoskönyv, amit feltétlenül meg kell hallgatnod, (Szerkesztői gyűjtemény) 3. rész

Az első két bejegyzésben (1. rész, 2. rész) eljutottunk a négy általunk jónak és meghallgatandónak ítélt hangoskönyvhöz.

Íme az ötödik, Rozi kolléganőnk "tollából", aki mellesleg megszállott olvasó és hallagtó is. Írni viszont annyira nem szeret, így egy rögtönzött interjú formájában osztotta meg velünk, mit és miért szeret hallgatni.

- Rozi, melyik az általad legjobbnak tartott hangoskönyv, amit valaha hallgattál? 
- Bármelyik Rejtőt szívesen hallgatom újra és újra, de azért a kedvencem A három testőr Afrikában.

- Miért pont ez? 
- Mert megtanultam belőle, hogy mindenhol vannak hősök, mindenhol van szerelem, mindenhol vannak kis emberek és nagy emberek. És mindig a kis emberek azok, akik mindent túlélnek.

- A regényt Reviczky Gábor olvassa fel. Hogy tetszett a felolvasás? 
- A két kedvenc felolvasóm Rudolf Péter és Reviczky. Ők azok, akik úgy olvassák fel a regényeket, hogy látom magam előtt a környezetet, a szereplőket, a hangulatot.
Szerintem nagyon jól át tudják adni a szereplők karakterét. Soha nem megyek könyv nélkül sehová, egész életemben olvastam és olvasok, ezért bátran állítom, hogy az ő karaktereik nagyon jól eltaláltak.

Reviczky úgy közvetíti számomra a nagy Levint, hogy azt érzem, akkor én is tudok főzni. Érzem az ételek ízét. 

- És miért szeretsz hangoskönyvet hallgatni. Egyáltalán - hol szoktál hallgatni? 
- Mivel szinte mindig olvasok, ezért komoly hiányérzetem van az olyan tevékenységek közben, mint a fürdőkádban ejtőzés.
A könyv  mindig vizes lesz, nagyon sok könyvet áztattam már el. De mióta megismerkedtem a hangoskönyvekkel, rájöttem, hogy a lejátszót kellő távolságba helyezem a kádtól, beállítom a hangot és már lehet is pihenni a vízben. Még a kezem sem fárad el, mikor azon ügyködöm, hogyan ne legyen vizes a könyv.

- Köszönjük Rozi, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat!

Nincsenek megjegyzések: